28 Mayıs 2025

BESS-TİVAL’25’in Üçüncü Gününde Eğitim Fakültesi’nden Bilim, Sanat ve Kültürle Dolu Etkinlikler

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi, BESS-TİVAL 2025’in üçüncü gününde gerçekleştirdiği üç farklı etkinlikle öğrencileri bilim, sanat ve kültürle buluşturdu. “Atıkları Sanata, Bilinci Davranışa Dönüştürüyoruz”, “Kültür Ögeleri Sergisi” ve “Fen Sokağında Kariyer Planlaması” başlıklı etkinlikler sayesinde çevresel ve kültürel farkındalık artırılırken, öğretmen adaylarının bilimsel ve mesleki yeterliklerinin gelişimine de katkı sağlandı.



Eğitim Fakültesi bünyesinde düzenlenen “Atıkları Sanata, Bilinci Davranışa Dönüştürüyoruz” etkinliği, çevre bilincine dikkat çeken yaratıcı bir örnek olarak öne çıktı. Etkinliğin yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Figen Durkaya’ya, Sema Ersöz ve El Sanatları Atölyesi öğrencileri eşlik etti.


Katılımcılar; evsel atıklar, ağaç kabukları ve dallar gibi doğal malzemelerle kuş yemlikleri, su kabağından dekoratif ürünler ve bir elbise askısından dönüştürülen lamba gibi çevreci objeler üretti. Etkinliğin temel amacı, öğrencilere geri dönüşümün ötesine geçerek “ileri dönüşüm” farkındalığı kazandırmak ve sıfır atık anlayışını davranışa dönüştürmekti.


 

Fakültede gerçekleştirilen bir diğer anlamlı etkinlik ise “Kültür Ögeleri Sergisi” oldu. Dr. Öğr. Üyesi Buket Şerefli Güney’in öncülüğünde hazırlanan sergi, Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi dersleri çerçevesinde yapılan saha çalışmalarının ürünü olarak hayata geçirildi.


Kırıkkale başta olmak üzere Türkiye’nin farklı bölgelerine ait somut ve somut olmayan kültürel ögelerin tanıtıldığı sergide öğrenciler aktif rol aldı. Sergi; yerel değerlerin, kültürel çeşitliliğin ve akademik bilginin harmanlandığı renkli ve öğretici bir ortam sundu.



BESS-TİVAL’25 etkinliklerinin bilim ayağını ise “Fen Sokağında Kariyer Planlaması” oluşturdu. Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Topluluğu’nun düzenlediği etkinliğin ikinci günü, Prof. Dr. Harun Çelik’in katkılarıyla bilim ve eğitimin buluştuğu verimli bir atmosfere dönüştü.


Öğretmen adayları çeşitli atölye çalışmaları, deneysel sunumlar ve uygulamalarla bilimsel bilgiyle birebir etkileşime geçme fırsatı buldu. Yahşihan ve Kırıkkale İl Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı ilkokul ve ortaokullardan gelen öğrencilerin de yoğun katılım gösterdiği etkinlik, ÜNİDES desteğiyle bilimin rehberliğinde eğlenerek öğrenmenin başarılı bir örneği olarak dikkat çekti.